Twitter als redder in Nood!! (en een nieuwe opdracht?)

Stel je moet een presentatie geven aan de andere kant van het land. Je besluit de dag ervoor te gaan, zodat je goed uitgerust ‘s morgens direct op de plaats van bestemming bent. Aangekomen check je nog 1x je presentatie en al je spullen en tot je grote schrik…. o nee, de adapter van de Macbook waar de presentatie op staat vergeten.

Wat doe je dan? Dan ga je naar Twitter en vraagt om hulp… want Twitter is veel maar twitter is onder andere heel vaak “Een redder in Nood”











Als het even meezit resulteert de vraag van Jelle op Twitter ook nog in een mooie opdracht!! Begin jij al te snappen hoe het werkt?

Geplaatst in klanten, ondernemer, Social Media, Twitter | Een reactie plaatsen

De WAARDE van Twitter, wat dacht je hier van?

Geplaatst in Social Media, Twitter | Een reactie plaatsen

Mag ik aan jullie Voorstellen …

Als je nieuw bent op Twitter kost het doorzettingsvermogen. Het duurt soms even voor je de lol er van in gaat zien, laat staan dat je de meerwaarde ziet die het kan brengen. Een greep uit wat ‘bedenkingen’…

  • Waarom zou ik als (kleine) ondernemer (zzp, mkb) op Twitter gaan?
  • Wie hoort of ziet wat ik daar zeg?
  • Wie zou ik willen volgen en ben ik zelf het volgen waard?
  • Twitter is zoveel onzin, daar wil en kan ik mij als ondernemer toch niet mee bezig houden…

Opvallend ook hoe meningen worden gevormd en vooral hoe dingen worden afgekeurd op basis van onwetendheid. Nog erger … Twitter of social media in het algemeen wordt zelfs op één hoop geveegd met activiteiten voor werklozen of zielige types die niets beters te doen hebben. Klinkt erg hè, ik verzin het niet zelf.

Om de mogelijkheden te kunnen zien is voor velen een totale shift in denken nodig.
Het is niet het denken aan Social Media als Verkoopkanaal maar als platform om met anderen te Verbinden!

Kortom:

‘Business is built on relationships…
building relationships is our business!’

Tijdens #mut besteed ik daarom altijd bewust tijd aan het verbinden van de nieuwe #mutters met elkaar en met het reeds bestaande #mut-netwerk (inmiddels ruim 300 ondernemers).

Voor de Aanwezigen:
Tijdens de #mut-bijeenkomst krijgen de #mutters uitgebreid hulp bij het invullen van hun ‘Bio’, alle aanwezigen leren hiermee de andere #mutters goed kennen. Weten wat hun expertise is, wat de meest geliefde klant is, welke soort opdrachten helemaal te gek zijn etc.

Voor de online ‘volgers’ (en het reeds bestaande #mut netwerk):
Alle nieuwe #mutters worden online voorgesteld d.m.v. een tweet met naam, bedrijf, activiteit en website, voorbeeld:

Elke #mut-bijeenkomst zie ik hiermee voor mijn ogen de energie bij de deelnemers toenemen. Er ontstaan verbindingen, gesprekken en het bereik groeit met sprongen.

Om Social Media te leren snappen is niets krachtiger, dan het te ervaren in de praktijk!

Kennen wij jou al?

Geplaatst in Geen categorie | Een reactie plaatsen

Trainergie

Wil jij meedenken? Trainergie

Herken jij deze 2 groepen in het land van social media?

Groep 1
De zeer ervaren en enthousiaste gebruiker. Naast deze enthousiaste gebruikers horen bij deze eerste groep ook de social media schrijvers, sprekers en trainers.

Groep 2
De social media beginners, de social media buitenstaanders (denk hierbij bijvoorbeeld aan senioren zonder smartphone of computer, volwassenen die gewoon niets hebben met social media, al dan niet onderbouwt met het argument dat ze vooral een leuk leven hebben)  en de social media tegenstanders.

Ik realiseer mij dat dit slechts een ruwe indeling is en zeer discutabel…

Het punt is dat ik mij in groep 1 bevind en ik merk dat mijn eeuwige honger naar inspiratie en voeding van mogelijkheden wat dood begint te bloeden.
Seminars zijn vaak gericht op de beginner (heel terecht want dat is een hele grote doelgroep) en ook is het vaak de oppervlakkige weergave… in de trant van “Je kunt dit, je kunt dat, dit is wat er gebeurd…. doe er je voordeel mee, veel suc6″.

Ik wil meer en er kan volgens mij veel meer…  maar wat dan?
Ik heb het antwoord nog niet en daarom ga ik met collega’s brainstormen over de mogelijkheden, de verdiepingsslag die gemaakt kan worden.

Social Media is slechts het ‘voertuig’!
Waar brengt het ons, welke mogelijkheden liggen klaar voor het oprapen?

Hoe kunnen ervaren trainers meer van waarde zijn voor elkaar,
voor zichzelf en voor de wereld?

Kortom een sessie waarin wij de energie die past bij de nieuwe tijd, de creatieve energie inzetten en samen (om met Jim Collins te spreken) van “Good to Great” te komen!

Ben jij social media trainer, geloof jij dat deze verdieping gemaakt kan worden? Wil je meedenken voor #Trainergie?

Je bent (gratis) welkom op 26 Februari bij mij in Zevenaar AANMELDEN

 

 

Geplaatst in Geen categorie | 2 Reacties

#mut-meeting 15 December 2012

Gisterenmiddag een speciale #mut-bijeenkomst voor ondernemers die al eerder deelnamen aan een reguliere #mut-avond.

Zou leuk zijn als de deelnemers hun ervaringen van deze middag willen delen, door een reactie op deze post!

#mut-ter @ItaPronk, schreef er al leuke blogpost over welke je hier kunt lezen, dankjewel Ita!

Geplaatst in Geen categorie | 6 Reacties

Twitter Header, Profile en Background foto’s

“How to” instructie video van Twitter zelf!

Geplaatst in Social Media, Twitter | Getagged , , , | Een reactie plaatsen

Wat is Social Media in “Quotes”

Deze quotes zijn dmv crowdsourcing verzameld op Twitter (@mlanting). Een aantal ervan zijn verschenen in het boek Connect!

Geplaatst in Social Media | Getagged , , , | Een reactie plaatsen

B2B de Liemers

19.45 uur Veel bezoekers, veel netwerken, veel #mut-ters

@FredMelgers van Liemers Reclame

Stond met zijn ‘paradepaardje’ in de stand –> LED-lijsten

@WalterVerwaal van Fotic

Ik heb met open mond staan kijken naar de fotopresentatie van Walter in zijn stand. De foto’s van Walter helpen het product van zijn klanten verkopen.

 

15.45 uur Rondje Beursvloer en al aardig wat #mut-ters gezien!

@Niels_Jansen van Sprong Reclamestudio

Niels heeft met name MKB’ers als klant, zowel klein als groot!! Op mijn vraag wat bied jij je klanten rolde er een slogan in de trant van “Uw zichtbaarheid, zichtbaar beter!” van zijn tong! Wat hij bedoeld is dat Sprong creativiteit koppelt aan een pragmatische aanpak, hiermee ontstaan reclame uitingen die verbazen en werken!

@RachelWalraven van Walraven WebWerk

14.00 uur De druk op de knop!

13.30 uur Opening door 5 Burgermeesters, eerst welkom door @Edwin_Sap

 

13.00 uur

9.00 uur

Via deze site vandaag live blog-verslag van de verhalen en ervaringen van #mut-ters die met een stand of als bezoeker aanwezig zijn op B2B de Liemers!

Via Twitter is de hashtag #B2BdeLiemers natuurlijk te volgen.

Mijn iPhone-camera gaat op zoek naar mooie beelden en verhalen voor jou!

 

Geplaatst in klanten, Marketing, ondernemer, Twitter | Getagged , | Een reactie plaatsen

De nieuwe Twitter Header instellen

Twitter heeft een hoop nieuwe updates en functies uitgerold. Deze wijzigingen omvatten nieuwe opties voor het aanpassen van het uiterlijk en de lay-out van gebruikersprofielen, evenals mobiele app updates die deze profiel veranderingen ondersteunen.

De profiel wijzigingen zijn bedoeld om zowel op de website als op mobiele apps een mooie waargave te hebben. Zo worden de laatste zes, door een gebruiker geüploade afbeeldingen prominent weergeven.

De grootste verandering is ongetwijfeld de mogelijkheid voor gebruikers om een header afbeelding toe te voegen aan hun profiel. Zoals dit ook bestaat voor Facebook en Google+. Deze esthetische veranderingen kunnen  misschien klein lijken maar voor merken – of individuen – die streven naar een bepaalde, unieke identiteit op social media, geeft het mogelijkheden. Zo kun je nu in het oog springende en identificeren visuele elementen in je profiel gebruiken voor meer online branding.

Makkelijk de nieuwe Header instellen

Op dit moment voert Twitter nog geen automatische wijziging uit en je kunt dus zelf kiezen of je van de nieuwe lay-out gebruik wilt maken.  Als je er klaar voor bent, is het instellen van een Header eenvoudig. Het proces is via de website of via een mobiele app enigzins verschillend. Hierbij dus  een overzicht van de stappen voor het wijzigen van het profiel via zowel de website als de iPad app.

Website:

Na inloggen op account, ga naar bewerk je profiel selecteer “Bewerk profiel”, en klikken op “Ontwerp” in het linker menu


Scroll naar beneden langs de bekende thema’s, en je zult de nieuwe “Header” optie zien. Hier kun je kiezen om een afbeelding van je computer te uploaden als uw nieuwe header.

Als je eenmaal hebt gekozen voor de afbeelding, dan heb je de mogelijkheid om in te zoomen of te verplaatsen voor het uploaden.

App:

Ga naar je profiel pagina door te klikken op het  ”Ik” icoon aan onderkant van het menu.

Selecteer “Wijzig profiel”
Selecteer “Kop”
Vervolgens Maak of Kies je een foto. Net als op de website heb je de mogelijkheid de positie en het formaat aan te passen.

Suc6 en heb jij al een Header?? Na een reply op dit bericht, voeg ik hier linkjes toe naar je profiel om anderen te inspireren!!

Ben je Ondernemer? Doe dan een keer mee met #mut :-)

Voorbeelden van Twitteraars:
@ChantalCoolsma @Vakantieassist @Kleinesiets @FerdiSoetekouw @zwartestern @mooisteplekje @karinvanhengel @petervos_ @SanderBredewout @picturesbygaab @MarioDerksen

Lees ook deze berichten :
5 tips voor aansprekende Twitter header images
Ter inspiratie: creatieve Twitter-headers

Origneel bericht
Geplaatst in Geen categorie, Twitter | Getagged , , | 21 Reacties

Sara Kroos bij MKB Zevenaar

Gisteravond was Sara Kroos (@KroosSara) als spreekster te gast bij het jarige MKB Zevenaar.

Na de penningmeester Mykon Hendriks (@MykonHendriks natuurlijke een #mut-ter) en de burgermeester van Zevenaar Jan de Ruiter (@bgmderuiter), wist zij in een wervelende, zeer interactieve en hilarische act de ondernemers op en top te vermaken!

Ze zong bijvoorbeeld dit prachtige lied  over vrouwelijke ondernemers

Dit lied was onderdeel van een cabaret act van ruim 45 minuten, waarin ook nog een lied over ondernemerschap en een lied over MKB Zevenaar was opgenomen.

Dank aan @mkbzevenaar voor de organisatie van deze super avond, en aan de #mut-ters @sfeervoldiner voor de gastvrije verzorging, @Ando_IJsmaker en @Sandra_Pisa7aar voor de chocolade bij de koffie :-)

Geplaatst in ondernemer | Getagged , | Een reactie plaatsen