Rijk worden met Sociale Media?

Rijk worden, tja dat is wat blijkbaar voor veel ondernemers ‘aan de buitenkant’ de aantrekkingskracht naar sociale media verklaart… Vanuit de geld gedachten, werkt voor mij de volgende beeldspraak:

“Als je naar een bank gaat, je opent een rekening dan zul je vervolgens moeten sparen en storten, alvorens dat geld voor je gaat ‘werken’ en jij er van kunt opnemen!”

Activiteiten op sociale media zijn een soort sociale bankrekening. Door relaties te bouwen, oprechte aandacht te geven en te delen gaat het ‘werken’. De mogelijkheden (opname kansen) ontwikkelen zich. De tijd van ‘sparen’ kan voor dit resultaat niet worden overgeslagen.

Als ondernemers kennismaken met Sociale Media, worden ze enerzijds bang gemaakt voor verliezen (de concurrent is er wel en neemt mijn ‘geld’ van de rekening) en anderzijds verleidt door de mogelijk lucratieve winsten (de rekening waar onuitputtelijk van kan worden opgenomen).

Het ondernemersklimaat, dat weten we allemaal, verandert in rap tempo en het is tijd de overstap te maken van denken in geld naar denken in relaties! Of zoals @Slijterijmeisje het in haar blogpost over de HaringZeeuwierParty omschrijft, niet denken in Rijk in Geld maar Rijk in Geluk :-)

@UnMarketing omschrijft de richting voor ondernemers voor mij goed:
“If you believe business is built on relationships, make building them your business.”

Word jij rijk van sociale media?

Over Dorothé Vos

buroMOOD (http://www.buroMOOD.nl) met@KromMonique, Ondernemers-Sherpa & Spreker, Vergroot Succes van Mens & Organisatie, Twitter Trainer voor Ondernemers, Creatief, Aanstekelijk-Enthousiast, Getrouwd@Arnoudvos, 3 zoons
Dit bericht is geplaatst in News, Social Media, Twitter en getagd, , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*


+ acht = zestien

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>